2 Aralık 2010 Perşembe

Pilot Lisansları ve Eğitim Süreleri

Araba kullanmak için ehliyet sahibi olmak gerektiği gibi gerçek bir uçak uçurmak için de uygun eğitimleri başarıyla tamamladıktan sonra verilen pilot lisanslarından birine sahip olmak gereklidir.

3 tip pilot lisansı vardır:

PPL (Private Pilot License - Hususi Pilot Lisansı)
CPL (Commercial Pilot License - Ticari Pilot Lisansı)
ATPL (Airline Transport Pilot Licence - Hava Yolu Nakliye Pilotu Lisansı)

Bir de Hava yolu nakliye pilotu olabilmek için alınması gereken IR (aletli uçuş) sertifikası vardır.

Lisanslar, yukarıdaki sıraya göre verilir. Her lisans için belirlenen eğitim başarıyla tamalandığı takdirde bir sonraki lisans için eğitime başlanabilir.

Eğitim süreleri uçuş okulları arasında küçük farklar gösterse de yaklaşık olarak şu şekildedir:
PPL için en az 45 saat uçuş ve 150 saat civarında teorik eğitim,
CPL için en az 200 saat uçuş ve 200 saat civarında teorik eğitim,
IR için 50 saat uçuş ve 200 saat teorik eğitim,
ATPL için 450 saat teorik eğitim gerekmektedir.

Hava Yolu pilotu olmak için CPL + IR + ATPL lisansına sahip olmak gerekmektedir.

Uçuş okulları, eğitim süreleri ve ücretleri hakkında kısa bir araştırma yapmak için burayaweb sitesini ziyaret edebilirsiniz. tıklayabilir veya Türk Hava Kurumu Uçuş Okulu'nun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder